Ofte stilte spørsmål

Generelle ofte stilte spørsmål


- Kan jeg hente varen på lageret eller i butikk?

Vi driver kun nettbasert handel og våre varer sendes fra et sentrallager i Oslo.
Det er dermed ikke mulig å hente ut varer i butikk eller på vårt lager.

Varer på lager pakkes derimot samme dag som du bestiller forutsett at varen er på lager, og ordren legges innen 14:00. Leveringstiden varierer fra 1-2 dager i sør til 3-4 dager lengre nord.

Vi har også en avtale med Porterbuddy som leverer samme dag i Oslo-området og hjem på dør flere steder i landet. (Samme dag-leveringer er kun mulig i Oslo p.t.)

- Kan jeg bestille via kundeservice?

Dersom man ønsker å betale med VIPPS så kan vårt kundesenter hjelpe deg med å legge inn og fullføre en bestilling. Du vil da motta et VIPPS-krav på din mobiltelefon som du må bekrefte for fullføring av ordren.

Dersom man ønsker å betale med Klarna er det ikke mulig å bestille via kundeservice.
Dette er på grunn av at man i bestillingsløpet må gi fra seg sensitiv informasjon i forbindelse med betaling.

Våre nettbutikker er krypterte nettsider som sikrer en trygg handel.

Kundeservice kan derimot selvfølgelig bistå med svar på spørsmål rundt bestilling i nettbutikk med Klarna om det er ting du lurer på underveis.

 

- Leverer dere varer til utlandet?

Nei, vi leverer kun til adresser på fastlandsnorge.

MVA-refusjon ved utførsel til andre land:
Varen må være utført innen en måned fra levering.
Ved utførsel til Sverige, Danmark, Finland, Svalbard og Jan Mayen gjelder et minimum fakturabeløp på kr 1000 eks. mva. Til øvrige land er grensen kr 250,-. 

Vi gjør oppmerksom på at midlertidig opphold i utlandet (under 12 mnd.), ikke gir grunnlag for refusjon. Ved innsendelse av utførselsskjema, må kjøper oppgi et kontonummer som vi kan benytte for tilbakebetaling av mva.

Skjema finner du her:
https://www.toll.no/contentassets/aa1ba9d1efe340cfabf8fd0ae0b83610/rd-0032b.pdf

Har du spørsmål rundt dette kan du ta kontakt med kundeservice.

 

- Vil telefonen/nettbrettet fungere på mobilnettverk i utlandet?

Våre varer er laget for bruk i Europa og skal derfor fungere optimalt i denne regionen.

Ta gjerne kontakt med kundesenteret om du har spørsmål knyttet til dette.

Vi anbefaler likevel å kontakte produsenten direkte for utfyllende informasjon rundt eventuelle regionsbegrensninger.

Dersom du har spørsmål til kostnader rundt mobilbruk i utlandet kan du kontakte mobiloperatøren din for mer informasjon rundt dette.

 

- Kan man flette sammen flere bestillinger?

Nei, det går ikke. Bestillingene ekspederes omgående. Dermed er det ikke mulig å utføre samlet leveranse av ulike bestillinger.

Om du derimot tar kontakt med kundeservice tidlig etter bestilling, er det mulig at ordrene kan kanselleres slik at du kan legge inn en ny komplett ordre for å sikre en samlet levering.
Dette forutsetter at ordren ikke er ekspedert ennå.

 

- Kan jeg endre innhold på min ordre?

Dersom ordren ennå ikke er pakket, kan vi i noen tilfeller endre farge eller slette deler av bestillingen.

Ønskes større endringer, kan vi derimot kansellere den slik at du får bestilt på nytt.

Dersom du er usikker, anbefaler vi at du tar kontakt med vårt kundesenter for informasjon om hva som er mulig i din bestilling.

Etter at varen har blitt levert, har man 30 dagers åpent kjøp hvor man kan velge å returnere varen.
Det vil i utgangspunktet ikke være mulig å bytte vare, men man kan bestille riktig vare etter godkjent angrerett.


- Kan jeg endre leveringsadresse etter bestillingen er gjort?

Der er av sikkerhetsmessige årsaker ikke mulig å endre leveringsadresse på din ordre dersom den er bestilt med Klarna faktura.

Dette er for å hindre svindel og tyveri.

Dersom du forhåndsbetaler med VISA / Mastercard eller VIPPS vil det være mulig å endre til en annen leveringsadresse.
Dette er derimot kun mulig før varen er pakket og sendt, så vi anbefaler at du er tidlig ute med å kontakte oss rundt endringer på ordren.



- Hvordan kan man avbestille en ordre?

Dersom ordren ennå ikke er pakket, kan du ta kontakt med kundeservice som kan utføre kanselleringen.

En ordre som er ferdig pakket kan ikke kanselleres. Etter at varen har blitt levert, har man 30 dagers åpent kjøp hvor man kan velge å returnere varen.

Dersom du ønsker en raskere angrerettbehandling kan du nekte å motta pakken på postkontoret fremfor å hente ut pakken og returnere den i en ny forsendelse.
Dersom vi får den direkte i retur fra postkontoret så vil det gå raskere i behandlingen hos oss.



- Gavekort

For øyeblikket har vi ingen gavekortløsning i vår nettbutikk.



- Hva gjør jeg om forsendelsen blir borte i posten?

Det hender dessverre en sjelden gang at varer forsvinner i postgang.

Alle våre forsendelser sendes med sporingsnummer. Sporingsnummeret finner du på din side.

Om du har mistanke om at dette har skjedd med din leveranse, ber vi deg kontakte vårt kundesenter.

Vi vil da sette i gang tiltak for å få sendt deg en ny vare så raskt som mulig.



- Hva gjør jeg om jeg har fått feil vare?

Av og til kan feil skje og det blir levert feil vare i forhold til avtale. Da skal vi selvfølgelig rette opp dette så raskt vi kan.

Om du har mottatt annen vare enn den du har bestilt er det viktig at du kontakter vårt kundesenter så raskt som mulig, slik at vi kan avtale retur og utsendelse av riktig vare.



- Hvordan er batterikapasiteten på mobiltelefonene?

Batteriets tilstand kan variere fra telefon til telefon og spesielt mellom graderingene.
I kategorien "B-Grade" og "C-Grade" har telefonene hatt en lengre brukstid enn de andre kategoriene.
Varene er altså brukt mer og har gjennomgått flere ladesykluser.
Dette vil gjøre at enkelte varer har en lavere batterikapasitet enn andre.

Dersom en vare har lavere enn 80% batterikapasitet anbefaler vi batteribytte.
Dersom varen har høyere kapasitet enn 80% så skal det klare å yte 100% og dermed vil man ikke merke noe dårligere funksjonalitet enn en helt ny vare.

I kategoriene "A+-Grade" og "Som ny" skal batteriet være tilnærmet likt fabrikknytt.

I kategorien "Helt ny" er batteriet helt nytt.

Les mer om kategoriene på telefonene lenger ned på siden.

 

Hva er før-prisen som vises på de fleste produkter?

Før-prisen er den prisen som er strøket ut inne på produktsiden.

Den gir grunnlaget for prosentverdien som ligger til venstre og viser hvor mye man sparer ved å kjøpe den gitte modellen fremfor å kjøpe en telefon til anbefalt salgspris.

Før-prisen gjenspeiler altså produsentens anbefalte salgspris og er hentet direkte fra produsenten.



- Hva ligger det i "2 års garanti"?

Garantien på 2 år gjør at man får dekket reparasjon / ny vare dersom varen man får innehar mangler / feil som ikke skyldes forhold på kjøpers side.

Skulle man altså være så uheldig å motta en vare med en mangel som avdekkes innen 2 år etter mottak så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi bistå med et forslag til løsning på utfordringen.

Etter 2 år er man som forbruker dekket av forbrukerkjøpsloven som har lovfestet 5 år reklamasjonsrett på mobiltelefoner.



- Hva er Cookies?

For å kunne handle i vår nettbutikk kreves det at din nettleser aksepterer cookies. Cookies er en liten tekstfil som midlertidig lagrer informasjon på din datamaskin.

Filen brukes for eksempel til å lagre innloggingsdetaljer, huske innhold i handlevognen eller registrere hvor brukeren beveger seg på sidene. Det gjør at vi bedre kan tilpasse sidene for hver enkelt bruker. 

Det er altså ikke noe program, og kan derfor ikke skade din datamaskin. 
Se dokumentasjonen for din nettleser for å få informasjon om hvordan du aktiverer / deaktiverer cookies.



- Kan jeg levere min gamle mobiltelefon i pant inn til dere?

Vi kan dessverre ikke ta imot din gamle mobiltelefon hos oss.

Dersom din gamle mobiltelefon fortsatt fungerer kan du å ta vare på denne som reserve, gi den bort til noen eller selge den privat.

Mobiltelefoner klassifiseres som EE-avfall og om den ikke fungerer bør du levere den til en gjenvinningsstasjon for trygg kassering.

 

Produktenes tilstand

- Helt ny

Selv om Teleoutlet.no er en forhandler som selger mest brukte / nesten nye varer så har vi også et utvalg av helt nye telefoner som vi selger.

En mobiltelefon som er klassifisert som «Helt ny» kommer direkte fra produsenten i forseglet salgspakke.

De er i akkurat samme stand som du ville fått om du kjøpte en ny vare direkte fra produsenten eller i andre butikker på nett eller over disk hos fysiske forhandlere i Norge.

 

- Som ny 

Denne kategorien er for deg som ønsker å gjøre et kjøp som oppleves som fabrikknytt, men til redusert pris.

"Som ny" betyr at telefonen er helt ny, men at forseglingen har vært brutt. 
Den har blitt returnert fra en av de norske mobiloperatørene, som oftest fordi kunden har benyttet seg av angreretten.

Leveres komplett i originalemballasje.

Selges med 2 års garanti.

 

- Grade A+ 

Her finner du telefoner i topp stand til redusert pris.

Dette er telefoner som er kvalifisert og kategorisert innenfor "Grade A+" i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer.

Telefonene i denne kategorien er helt strøkne og innehar nytt display, bakdeksel og batteri.

Alle Grade A+ telefoner selges uten salgspakke, lader og øreplugger.

Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.

Dersom du skulle oppdage noe ureglementert så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice så vil vi finne en rask og god løsning på utfordringen sammen med deg.

Selges med 2 års garanti.

 

- Grade B

I denne kategorien er det ytterligere penger å spare for deg som kunde.

Dette er telefoner som er kvalifisert og kategorisert innenfor "Grade B" i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer.

Telefonene er meget pent brukt og innehar normal slitasje. De kan derimot inneha noen riper på display/bakdeksel som kun kan sees tett på.

Alle Grade B-telefoner selges uten salgspakke, lader og øreplugger.

Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.
Dersom du skulle oppdage noe ureglementert så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice så vil vi finne en rask og god løsning på utfordringen sammen med deg.

Selges med 2 års garanti.

 

- Grade C

I denne kategorien er det kraftig redusert pris og mye penger å spare for deg som kunde.

Dette er telefoner som er kvalifisert og kategorisert innenfor "Grade C" i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer.

Mobiltelefoner med større riper og kan ha små bulker på ramme. 
Dette er kun kosmetisk og har ingen betydning for funksjonaliteten.

Alle Grade C-telefoner selges uten salgspakke, lader og øreplugger, men tilbehør kan kjøpes separat til flere av våre modeller.

Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.
Dersom du skulle oppdage noe ureglementert så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice så vil vi finne en rask og god løsning på utfordringen sammen med deg.

Alle grade C selges med 2 års garanti.

Eksempelbilder på telefoner i grade C: 

 

- Hvorfor kjøpe en brukt telefon? 

Miljøet
Det returneres kontinuerlig mobiltelefoner som er kjøpt helt ny fra utsalgssteder i Norge.
I stedet for at disse kjøres på dynga har vi funnet en løsning hvor man kan selge disse varene på nytt til en mye lavere pris.
Gjenbruk er in, og ved å kjøpe en brukt mobiltelefon bidrar du som kunde til å ta vare på miljøet!

Prisen
Det er nettopp prisen som gjør dette til en god deal for deg som kunde. Hos oss kan du nemlig skaffe deg mobiltelefoner av de fleste typer til en svært god pris.
Sortimentet og tilgjengeligheten på de forskjellige modellene vil variere etter hva vi får inn av returvarer kontinuerlig.
Prisen vil sammen med utvalget variere ut fra hvilken kategori varen har.

Like trygt som å kjøpe en ny
For deg som kunde er det like trygt å kjøpe brukte telefoner som nye.
Vi forholder oss til Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven ved salg av varer til forbrukere. Det spiller ingen rolle om varen du kjøper er helt ny eller brukt.

Alle våre telefoner selges nemlig innenfor de til enhver tid gjeldende lovbestemmelsene for fjernsalg i Norge.

Dersom du vil lese mer om dine lovfestede rettigheter som forbruker kan du gjøre det her:

 

- Kvalitetskontroll

Alle brukte mobiltelefoner må godkjennes gjennom vår kvalitetskontroll før de kan selges videre i vår nettbutikk. 
Her blir telefonen grundig sjekket, både teknisk og estetisk, men merk at mindre slitasje kan forekomme.

Kvalitetskontrollen innebærer blant annet kontroll av:

  • Av-og på-knapp
  • Mobilens knapper og berøringsskjerm
  • Nettverk og WiFi-tilkobling
  • Kamera (front og bak)
  • Høyttalere og mikrofon


I tillegg har vi sjekket at:

  • telefonen er nullstilt og alt innhold er slettet
  • telefonen ikke er sperret til operatør
  • telefonen ikke har betydelige skader (sprekker, bulker, store riper)
  • fuktindikatorene ikke har utslag (ingen væskeskader)

Hvem utfører kvalitetskontrollen?
Kvalitetskontrollen utføres av våre teknikere, og etter produsentenes retningslinjer. 
Om det har forekommet reparasjon på telefonen, er reparasjonen utført ved autorisert verksted. 
Det betyr at verkstedet er godkjent av produsenten til å utføre reparasjoner, samt at det kun benyttes originale deler ved reparasjon. 
 
På lik linje med HELT NYE telefoner vil du også ha 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett på telefoner som selges som brukt. 

 

 

BUTIKKINFORMASJON

- Hvem er vi?

Teleoutlet ble etablert i 2015 som en egen gren under One2cel AS som er en uavhengig forhandler av mobiltelefoner og tilbehør til og på vegne av våre samarbeidspartnere.

One2cel AS ble etablert 1. juni 2010 og er et datterselskap av det norske selskapet Brightstar 20:20 Norway AS som inngår i konsernet Brightstar Corp.

Brightstar er en av Norges største distributører av mobiltelefoner og tilbehør, noe som gjør at One2cel som forhandler har god tilgang på varer som du kan se inne på teleoutlet.no.

One2cel har sitt hovedkontor med lager i Oslo og kundesenteret er lokalisert i Osen kommune i Trøndelag.


One2cel er en uavhengig tjenesteyter og våre samarbeidspartnere er konkurrenter av hverandre.

Vi er avhengig av tillit i samarbeidet og setter integritet i alle ledd høyt.

Våre produkter og tjenester utvikles og tilpasses etter våre samarbeidspartneres ønsker og behov.

Tillit er viktig og vi har bygget denne stein for stein siden oppstarten i 2010.


One2cel er svært opptatt av å behandle alle våre kunder på en profesjonell måte. Når du kontakter oss kan du være trygg på at din henvendelse blir viet vår aller største oppmerksomhet.

Vi ønsker alltid å gi deg som kunde en positiv opplevelse når du er i kontakt med oss.

 

- Frakt

Vi pakker og sender varer ut fra vårt lager på Alnabru hver eneste dag.
Dersom du legger din ordre innen tidsfristen så får vi pakket og sendt varen din til deg samme dag - så lenge den er på lager.

Vi har en avtale med PorterBuddy som leverer på dagen i Oslo-området og så raskt som mulig i et stadig økende antall byer/tettsteder i Norge.

Porterbuddy tilbyr samme-dags-levering (mandag - fredag ved bestilling før kl 12:00) i stor-Oslo, Drammen, Jessheim, Ås, Drøbak, Holmestrand, Horten, Tønsberg, Sandefjord og Larvik. 
Tjenesten vil kun vises på postnummer der det leveres.

Neste-dags-levering tilbys nå også kunder i Bergen, Stavanger og Trondheim (her må ordre legges inn før kl. 12:00 dagen før

Vi sender også selvfølgelig pakker med Posten og Bring til hele fastlands-Norge.

Ettersom vårt lager ligger på Alnabru i Oslo så vil naturligvis en pakke komme raskere fram i Oslo og omegn enn steder som er lengre unna. 

Posten / Bring bruker likevel ikke mer enn 2-4 dager på leveringer i hele Norge.
Du vil også få en estimert leveringstid oppgitt ved bestilling i nettbutikken hvor du også kan velge ønsket utleveringssted.

Vi sender pakkene som sendes med Posten / Bring som klimanøytrale servicepakker. 
Det betyr at du som mottaker får sporingsinformasjon tilsendt på epost og SMS og eventuelt dersom du har lastet ned Postens sporingsapp så får du pakken din automatisk registrert inn der så lenge ditt mobilnummer er registrert i ordren.
Når pakken er ankommet ditt lokale hentested vil du få varsel om dette slik at du kan hente ut pakken innenfor hentestedets åpningstider.

Fraktkostnader
Frakt-/leveringskostnader opplyses i bestillingsprosessen før man bekrefter ordren i nettbutikken.

Dersom du har ytterligere spørsmål rundt levering av varer fra oss til deg er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice for hjelp. 

 

- Betaling

Teleoutlet kan i samarbeid med Klarna tilby følgende betalingsalternativer: 

  • Kortbetaling med VISA og MasterCard
  • 3 mnd betalingsutsettelse
  • Delbetaling fra 3 - 36 mnd på beløp over kr 2500,-
  • Faktura, med 14 dager betalingsbetingelser (på bakgrunn av godkjent kredittvurdering)
  • Kontoavtale, delbetal i ditt eget tempo 

I tillegg kan vi tilby betaling via VIPPS

Kortbetaling steg for steg
Betaling med kort er trygt og enkelt. Vi godkjenner VISA og Mastercard som betalingskort. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og verifiseringskoden (CVV2) på baksiden av kortet, og betalingen er gjort.

Vi samarbeider med Klarna for å sørge for en rask behandling av din kortinformasjon gjennom meget sikre rutiner. Ingen kan se ditt kortnummer gjennom betalingsprosessen.

Autorisasjon
Når du legger en ordre hos oss blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Det betyr at vi sjekker at kortet er gyldig og at det er dekning for kjøpet. Vi gjør deretter en reservasjon av beløpet du handler for. I løpet av reservasjonstiden er pengene fremdeles på kortet ditt, men de er reservert One2cel så lenge ordren er under behandling.

Kansellering av bestilling
Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres tilbake på kortet ditt (normalt innen 5-7 virkedager). Det er først når vi har pakket varene ferdig og klargjort pakken for forsendelse, at pengene blir overført fra ditt kort til oss. 

Forbehold
Vi forbeholder oss retten til å foreta kontroller knyttet til korttransaksjonen der vi finner det nødvendig, herunder å nekte levering uten ytterligere begrunnelse dersom oppgitt kortinformasjon ikke lar seg verifisere. 

Kreditering
Ved en eventuell kreditering av hele eller deler av en ordre som opprinnelig er betalt med Visa / Mastercard, vil krediteringen gjøres til samme kortnummer. Vi kan ikke utbetale til en bankkonto.

Tilbakebetaling av penger ved heving av kjøp grunnet forsinket levering og ved reklamasjon skjer innen 14 dager.


Personvern:

Lagring av kredittkort

Vi lagrer ingen informasjon om ditt kredittkort.

Informasjonen du oppgir ved nettbetaling vil kun være knyttet til den ordre du gjennomfører.

Spørsmål knyttet til betaling og retur av penger
Kontakt vårt kundesenter på telefon 21 89 75 75 eller e-post: post@teleoutlet.no

 
Angrerett og 30 dagers åpent kjøp:

- Retur og angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som kommer til anvendelse. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake. 

Teleoutlet tilbyr nå i tillegg 30 dager åpent kjøp!

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn det som er anbefalt er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24).  
  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett ble gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25) 

  • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

Aktiv handling
Det forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11). 

Hvordan angrer jeg før ordren er pakket / sendt fra vårt lager?
Ring til kundeservice på 21 89 75 75 og be om at hele ordren slettes. Dersom kundeservice bekrefter at ordren er slettet har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager. 

Hvordan angrer jeg før ordren er hentet på utleveringsstedet?
Send en e-post til oss hvor du skriver at du angrer din bestilling henvist til bestillingens ordrenummer. Du vil motta en mail som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Du behøver ikke å foreta deg noe mot utleveringsstedet. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet. Ta kontakt med vårt kundesenter som vil ordne med fri retur av din ordre. 

Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet?
Ta kontakt med oss via telefon eller e-post innen 14 dager etter du har mottatt varen. Varen må deretter så snart som mulig returneres til oss.
OBS! Det er viktig at alt innhold i esken returneres i samme stand og mengde som da du mottok varen.
Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert i løpet av 5-7 dager.

Det oppfordres til at Angrerettvarene sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider slik at du har full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss. 

Passiv handling
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.


Ved retur står du som kunde for returfrakten/fraktkostnaden tilbake til oss.

 

Dette er viktig å tenke på ved en retursending til oss:

For å kunne tilbakesende varen skal varen være i uforandret tilstand og mengde som vi sendte den til deg. 
Varene skal være godt pakket slik at ikke produktene skades i leveransen tilbake til oss. 

Pakk inn varen godt. Du som kunde er ansvarlig for at varene kommer fram hel og står dermed for risikoen om produktet skades når den fraktes tilbake til oss. 

Legg merke til at originalforpakningen ikke skal brukes som ytre emballasje/ytterkartong. Varen skal være komplett tilbake til oss hvilket innebærer at tilbehør, produktforpakning, inneremballasje mm skal inkluderes i returen.

Vi forbeholder oss retten til å utføre en verdireduksjon tilsvarende produktets eventuelt forandrede tilstand ved mottaket hos oss. I det fall produktet er måltilpasset eller spesialtilpasset for en bestemt kunde, gjelder ikke bytteretten, åpent kjøp eller angrerett.

Ved godkjent retur tilbakebetales kjøpesummen til deg som kunde. 
Tilbakebetaling skjer til den kontoen som angis ved betaling innen 14 dager fra vi har mottatt din retur.

Våre åpningstider du kan gi oss informasjon om at du angrer ditt kjøp

Mandag - fredag kl 0800 - 1700
Lørdag, søndag, helligdager er det stengt

Kundeservice er alltid klar i åpningstidene til å ta imot din henvendelse.
E-post: post@teleoutlet.no
Telefon: 21 89 75 75

 

- Service og reklamasjon

Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet, eller deler av produktet, ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser: 

  • Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
  • Kreve heving dersom mangelen er vesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, § 51). Hvis kriteriene for heving av kjøpet er i henhold til reklamasjonsreglene i Forbrukerkjøpsloven, skal avtalt beløp og eventuelle frakter refunderes innen 14 dager fra varen er registrert mottatt oss
  • Kreve erstatning 

Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet (vi tolker dette løper fra produktet er kvittert inn til One2cel sitt lager) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt et erstatningsprodukt til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av produktet, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader, § 30.

Selger følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.