Ofte stilte spørsmål

1. Hva betyr "Som ny"?

Svar: En mobiltelefon som klassifiseres "Som ny" kan være returnert fra tidligere kunde pga ødelagt emballasje, returnert på angrefrist, reparert av leverandør og lignende.
Alle våre mobiltelefoner er kvalitetssikret og i samme teknisk stand som når den kjøpes ny.

2. Er det trygt å kjøpe en mobiltelefon som klassifiseres "Som ny"?

Svar: Ja, det er like trygt som å kjøpe en ny mobiltelefon.

3. Hvor kommer en mobiltelefon som klassifiseres "Som ny" fra?

Svar: En mobiltelefon som klassifiseres "Som ny" er kommet i retur fra en av våre samarbeidspartneres salgkanaler som opprinnelig er blitt levert ut fra oss.

4. Hva kan jeg forvente av en telefon som selges som "Brukt / noe slitasje"?

Svar: Først og fremst er det store penger å spare her.
Dette er telefon som er kvalifisert og kategorisert innenfor "grade C" i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer: Enheten er i bra stand, men viser tegn til å ha vært brukt i form av riper, slitasje på rammen/glasset. Mørke flekker og døde piksler kan forekomme.

5. Kan jeg hente varen på lageret?

Svar: Nei, varen må sendes i posten da vi ikke har noe kundemottak hos oss.

6. Sparer jeg penger på å kjøpe brukt?

Svar: Ja, uten tvil.

7. Hvordan vet jeg at det ikke er stjålet produkt?

Svar: Alle produkter som selges via Teleoutlet er tidligere solgt via en av våre samarbeidspartneres salgskanaler og returnert på bakgrunn av f.eks angrerett tilbake til Teleout. Teleoutlet har ikke kjøpt produktene av privatpersoner for videresalg via www.teleoutlet.no. Teleoutlet garanterer at ingen produkter er stjålet.

8. Er det noen fordeler med å kjøpe brukt?

Svar: Ja, prisen. Mye lavere pris enn et produkt som er helt nytt. Samme garanti og samme service. I tillegg så er det ingen bindingstid knyttet til et abonnement når du kjøper noe via Teleoutlet.

9. Hvor lang leveringstid er det?

Svar: Leveringstid avhenger av hvor i landet ordren skal leveres. Normalt skjer levering i løpet av 2-4 arbeidsdager.

10. Har jeg garanti- og reklamasjonsrettigheter på produktet?

Svar: Ja, på lik linje som om du skulle kjøpt et helt nytt produkt.

11. Kan jeg returnere produktet hvis jeg ikke er fornøyd?

Svar: Du kan angre ditt kjøp i henhold til angrerettens bestemmelser og returnere produktet. Produktet og all emballasje skal leveres tilbake slik du mottok det fra oss.

12. Har jeg angrerett på min bestilling hos dere?

Svar: Ja, når du kjøper som privat person har du rett til å angre ditt kjøp via Teleoutlet.

13. Hva betyr B2C, B2B, NET, DIS og O2C som ofte står bak varenavnet i nettbutikken?

Svar: Dette er en betegnelse vi bruker for å holde styr på hvilket innkjøpslager varen hører til. Det er ingen forskjell på selve varen som selges, eller hvor mye den er brukt/hvilken stand den er i. Tilstanden er spesifisert utenom og kan leses om i de første spørsmålene.