Ofte stilte spørsmål

1. Hva betyr "Som ny"?

Svar: En mobiltelefon som klassifiseres "Som ny" kan være returnert fra tidligere kunde pga ødelagt emballasje, returnert på angrefrist, reparert av leverandør og lignende.
Alle våre mobiltelefoner har gjennomgått en kvalitetskontroll før de legges ut for salg.

Kvalitetskontrollen innebærer blant annet sjekk av:

  • Av og på-knapp
  • Mobilens knapper og berøringsskjerm
  • Nettverk og wifi-tilkobling
  • Kamera (front og bak)
  • Høyttalere og mikrofon
  • Komponenter for væskeskade

2. Er det trygt å kjøpe en mobiltelefon som klassifiseres "Som ny"?

Svar: Ja, det er like trygt som å kjøpe en ny mobiltelefon.

3. Hvor kommer en mobiltelefon som klassifiseres "Som ny" fra?

Svar: En mobiltelefon som klassifiseres "Som ny" er kommet i retur i forbindelse med bruk av angrerett via en av våre samarbeidspartneres salgskanaler.
Produktene er opprinnelig levert ut fra oss og er maks brukt i 14 dager.

4. Hva kan jeg forvente av en telefon i kategorien "Svært god stand"?

Svar: Først og fremst er det store penger å spare her.
Dette er telefoner som er kvalifisert og kategorisert innenfor "grade A" i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer.
Telefonene er meget pent brukt og innehar minimalt med slitasje.
Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.

5. Hva kan jeg forvente av en telefon i kategorien "Meget god stand"?

Svar: Her er det oftest ytterligere penger å spare.
Dette er telefon som er kvalifisert og kategorisert innenfor "grade B" i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer.
Telefonene er pent brukte og innehar normal slitasje. De kan derimot inneha noen riper på display/bakdeksel, men disse kan kun sees tett på telefonen.

6. Hva betyr B2C, B2B, NET, DIS, O2C og BB som ofte står bak varenavnet i nettbutikken?

Svar: Dette er en betegnelse vi bruker for å holde styr på hvilket innkjøpslager varen hører til. Det er ingen forskjell på selve varen som selges, eller hvor mye den er brukt/hvilken stand den er i. Tilstanden er spesifisert utenom og kan leses om i de første spørsmålene.

7. Sparer jeg penger på å kjøpe brukt?

Svar: Ja, uten tvil.

8. Hvordan vet jeg at det ikke er stjålet produkt?

Svar: Alle produkter som selges via Teleoutlet er tidligere solgt via en av våre samarbeidspartneres salgskanaler og returnert på bakgrunn av f.eks angrerett tilbake til Teleoutlet. Teleoutlet har ikke kjøpt produktene av privatpersoner for videresalg via www.teleoutlet.no. Teleoutlet garanterer at ingen produkter er stjålet.

9. Er det noen fordeler med å kjøpe brukt?

Svar: Ja, prisen. Mye lavere pris enn et produkt som er helt nytt. Samme garanti og samme service. I tillegg så er det ingen bindingstid knyttet til et abonnement når du kjøper noe via Teleoutlet.

10. Hvor lang leveringstid er det?

Svar: Leveringstid avhenger av hvor i landet ordren skal leveres. Normalt skjer levering i løpet av 2-4 arbeidsdager.

11. Når kommer varer inn på lager igjen?

Svar: Lagerstatus er vanskelig å forutse ettersom det avhenger av hva vi får i angrerett eller reparert fra leverandør. Her må man rett og slett bare inn og se hva som finnes til en hver tid.

12. Har jeg garanti- og reklamasjonsrettigheter på produktet?

Svar: Ja, på lik linje som om du skulle kjøpt et helt nytt produkt.

13. Kan jeg returnere produktet hvis jeg ikke er fornøyd?

Svar: Du kan angre ditt kjøp i henhold til angrerettens bestemmelser og returnere produktet. Produktet og all emballasje skal leveres tilbake slik du mottok det fra oss.

14. Har jeg angrerett på min bestilling hos dere?

Svar: Ja, når du kjøper som privatperson har du rett til å angre ditt kjøp via Teleoutlet.

15. Kan jeg hente varen på lageret?

Svar: Nei, varen må sendes i posten da vi ikke har noe kundemottak hos oss.

16. Er telefonen operatørlåst?

Svar: Nei, alle telefonene selges uten operatørlås.