Kategorier
FAQ (Ofte stilte spørsmål) Tilstand Kvalitetskontroll Generelle spørsmål Hvorfor kjøpe brukt? Butikkinformasjon Personvern Angrerett og 30 dagers åpent kjøp Service og reklamasjon Teleoutlet InnbytteFAQ (Ofte stilte spørsmål)
Tilstand
Produktets tilstand og gradering.
Selv om Teleoutlet.no er en forhandler som selger mest brukte / nesten nye varer så har vi også et utvalg av helt nye produkter. En mobiltelefon som er klassifisert som «Helt ny» kommer direkte fra produsenten i forseglet salgspakke. De er i akkurat samme stand som du ville fått om du kjøpte en ny vare direkte fra produsenten eller i andre butikker på nett eller over disk hos fysiske forhandlere i Norge.
Mobiltelefonene i denne kategorien er telefoner som framstår som helt nye telefoner,
men hvor original salgspakke og lader ikke følger med.
Omtales ofte også som A+ eller Grade S.
Telefonene leveres med 100% batterikapasitet og 2 års garanti.
Svært pent brukte mobiler uten synlig slitasje.
Garantert over 90% batterikapasitet.
Leveres uten lader og øreplugger.
Selges med 2 års garanti.
I denne kategorien er det ytterligere penger å spare for deg som kunde.
Dette er telefoner som er kvalifisert og kategorisert innenfor "Grade B" i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer.
Telefonene er meget pent brukt og innehar normal slitasje.
De kan derimot inneha noen riper på display/ramme/bakdeksel som kun kan sees tett på.
Alle Grade B-telefoner selges uten lader og øreplugger, men tilbehør kan kjøpes separat til flere av våre modeller.
Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.
Dersom du skulle oppdage noe ureglementert så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice så vil vi finne en rask og god løsning på utfordringen sammen med deg.
Minimum 85% batterikapasitet.
Selges med 2 års garanti.
I denne kategorien er det kraftig redusert pris og mye penger å spare for deg som kunde.
Dette er telefoner som er kvalifisert og kategorisert innenfor "Grade C" i kategoriseringssystemet sombenyttes i brukthandel av elektroniske varer.
Mobiltelefoner med større riper og kan ha små bulker på ramme.
Dette er kun kosmetisk og har ingen betydning for funksjonaliteten.
Alle Grade C-telefoner selges uten lader og øreplugger, men tilbehør kan kjøpes separat til flere av våre modeller.
Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.
Dersom du skulle oppdage noe ureglementert så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice så vil vi finne en rask og god løsning på utfordringen sammen med deg.
Minimum 80% batterikapasitet.
Selges med 2 års garanti.
Kvalitetskontroll
Alle brukte mobiltelefoner må godkjennes gjennom vår kvalitetskontroll før de kan selges videre i vår nettbutikk. Her blir telefonen grundig sjekket både teknisk og estetisk. Kvalitetskontrollen innebærer blant annet kontroll av:
• Av-og på-knapp
• Mobilens knapper og berøringsskjerm
• Nettverk og WiFi-tilkobling
• Kamera (front og bak)
• Høyttalere og mikrofon
I tillegg har vi sjekket at:
• telefonen er nullstilt og alt innhold er slettet
• telefonen ikke er sperret til operatør
• telefonen ikke har betydelige skader (sprekker, bulker, store riper)
• fuktindikatorene ikke har utslag (ingen væskeskader)
Hvem utfører kvalitetskontrollen?
Kvalitetskontrollen utføres av våre teknikere etter produsentenes retningslinjer.
Kun originale deler
Om det har forekommet reparasjon på telefonen, er reparasjonen utført ved autorisert verksted. Det betyr at verkstedet er godkjent av produsenten til å utføre reparasjoner, samt at det kun benyttes originale deler ved reparasjon.
På lik linje med nye telefoner vil du også ha 2 års garanti på telefoner som selges som ny-ish.
Generelle spørsmål
Garantien på 2 år gjør at det løses kostnadsfritt for deg som kunde om det skulle avdekkes kjøpsrettslige feil eller mangler på en vare som du har mottatt.
Skulle man altså være så uheldig å motta en vare med en mangel som avdekkes innen 2 år etter mottak så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi bistå med et forslag til løsning på utfordringen. Vær oppmerksom på at garantien kun gjelder ved ved bruk av autorisert verksted etter avtale med Teleoutlet. Dersom du velger å benytte uautorisert verksted, gjøres dette på eget ansvar. Garanti vil i så tilfelle bortfalle. Etter 2 år er man som forbruker dekket av forbrukerkjøpsloven som har lovfestet 5 år reklamasjonsrett på mobiltelefoner.
Kapasiteten er forskjellig avhengig av valgt gradering.
Ny vil ha 100%, A = 90-100%, B = 85-100%, C = 80-100%.
Batteriets tilstand kan variere noe fra telefon til telefon, men alle skal ha over 80% batterikapasitet. Et batteri med 80% kapasitet skal klare å yte 100%, og telefonen vil derfor ikke ha dårligere funksjonalitet.
Nei, vi leverer kun til adresser på fastlandsnorge.
Vi driver kun nettbasert handel og våre varer sendes fra et
sentrallager utenfor Oslo. Det er dermed ikke mulig å hente ut varer i butikk eller på vårt lager. Varer på lager pakkes derimot samme dag som du bestiller om ordren legges innen 14:00. Leveringstiden varierer fra 0-1 dager i sør til 1-3 dager lengre nord. Vi har også en avtale med Porterbuddy som leverer samme dag i Oslo og Viken-området og hjem på dør dagen etter flere steder i landet.
Dersom man ønsker å betale med VIPPS så kan vårt kundesenter hjelpe deg med å legge inn og fullføre en bestilling. Du vil da motta et VIPPS-krav på din mobiltelefon som du må bekrefte for fullføring av ordren.
Dersom man ønsker å betale med Klarna er det ikke mulig å bestille via kundeservice. Dette er på grunn av at man i bestillingsløpet må gi fra seg sensitiv informasjon i forbindelse med betaling. Våre nettbutikker er krypterte nettsider som sikrer en trygg handel. Kundeservice kan derimot selvfølgelig bistå med svar på spørsmål rundt bestilling i nettbutikk med Klarna om det er ting du lurer på underveis.
Før-prisen er den prisen som er strøket ut inne på produktsiden. Den gir grunnlaget for prosentverdien som ligger til venstre og viser hvor mye man sparer ved å kjøpe den gitte modellen fremfor å kjøpe en telefon til anbefalt salgspris. Før-prisen gjenspeiler altså produsentens anbefalte salgspris og er hentet direkte fra produsenten.
Dersom ordren ennå ikke er pakket, kan vi i noen tilfeller endre farge eller slette deler av bestillingen. Ønskes større endringer, kan vi derimot kansellere den slik at du får bestilt på nytt. Dersom du er usikker, anbefaler vi at du tar kontakt med vårt kundesenter for informasjon om hva som er mulig i din bestilling. Etter at varen har blitt levert, har man 30
dagers åpent kjøp hvor man kan velge å returnere varen. Det vil i
utgangspunktet ikke være mulig å bytte vare, men man kan bestille riktig vare etter godkjent angrerett.
Nei, det går ikke. Bestillingene ekspederes omgående. Dermed
er det ikke mulig å utføre samlet leveranse av ulike bestillinger. Om du
derimot tar kontakt med kundeservice tidlig etter bestilling, er det mulig at ordrene kan kanselleres slik at du kan legge inn en ny komplett ordre for å sikre en samlet levering. Dette forutsetter at ordren ikke er ekspedert ennå.
Det er av sikkerhetsmessige årsaker ikke mulig å endre leveringsadresse på din ordre dersom den er bestilt med Klarna faktura. Dette er for å hindre svindel og tyveri. Dersom du forhåndsbetaler med VISA /
Mastercard eller VIPPS vil det være mulig å endre til en annen
leveringsadresse. Dette er derimot kun mulig før varen er pakket og sendt, så vi anbefaler at du er tidlig ute med å kontakte oss rundt endringer på ordren.
Dersom ordren ennå ikke er pakket, kan du ta kontakt med
kundeservice som kan utføre kanselleringen. En ordre som er ferdig pakket kan ikke kanselleres. Etter at varen har blitt levert, har man 30 dagers åpent kjøp hvor man kan velge å returnere varen. Dersom du ønsker en raskere angrerettbehandling kan du nekte å motta pakken på postkontoret fremfor å hente ut pakken og returnere den i en ny forsendelse. Dersom vi får den direkte i retur fra postkontoret så vil det gå raskere i behandlingen hos oss.
Av og til kan feil skje og det blir levert feil vare i forhold til avtale. Da skal vi selvfølgelig rette opp dette så raskt vi kan. Om du har mottatt annen vare enn den du har bestilt er det viktig at du kontakter vårt kundesenter så raskt som mulig, slik at vi kan avtale retur og utsendelse av riktig vare.
Det hender dessverre en sjelden gang at varer forsvinner i postgang. Alle våre forsendelser sendes med sporingsnummer. Sporingsnummeret finner du på din side. Om du har mistanke om at dette har skjedd med din leveranse, ber vi deg kontakte vårt kundesenter. Vi vil da sette
i gang tiltak for å få sendt deg en ny vare så raskt som mulig.
Alle telefoner vi selger er laget for bruk i Europa.
Dersom du ønsker å ta i bruk telefonen i andre land utenfor Europa, bør du først undersøke hva slags regionsbegrensinger produsenten kan ha på den aktuelle telefonen.
Ofte må telefonen tas i bruk i et europeisk land først (med et lokalt SIM-kort) før den kan aktiveres i land utenfor Europa. Vi anbefaler at du kontakter produsentens support for å få en nøyaktig oppklaring før du reiser.
Alle varene vi selger oppdateres ut ifra produsentens rammer. Det vil si at det kan variere stort hvor lenge varene tildeles større programvareoppdateringer.
Sikkerhetsoppdateringer rulles derimot ut over en lengre periode og varene er derfor trygge å bruke selv om de begynner å bli noen år 😊
For øyeblikket har vi masse gavekort i vår nettbutikk :-)
For å kunne handle i vår nettbutikk kreves det at din nettleser aksepterer cookies. Cookies er en liten tekstfil som midlertidig lagrer informasjon på din datamaskin. Filen brukes for eksempel til å lagre innloggingsdetaljer, huske innhold i handlevognen eller registrere hvor
brukeren beveger seg på sidene. Det gjør at vi bedre kan tilpasse sidene for hver enkelt bruker. Det er altså ikke noe program, og kan derfor ikke
skade din datamaskin. Se dokumentasjonen for din nettleser for å få informasjon om hvordan du aktiverer / deaktiverer cookies.
Hvorfor kjøpe brukt?
Miljøet
Det returneres kontinuerlig mobiltelefoner som er kjøpt helt ny fra utsalgssteder i Norge. I stedet for at disse kjøres på dynga har vi funnet en løsning hvor man kan selge disse varene på nytt til en mye lavere pris. Gjenbruk er in, og ved å kjøpe en brukt mobiltelefon bidrar du som kunde til å ta vare på miljøet!
Prisen
Det er nettopp prisen som gjør dette til en god deal for deg som kunde. Hos oss kan du nemlig skaffe deg mobiltelefoner av de fleste typer til en svært god pris. Sortimentet og tilgjengeligheten på de forskjellige modellene vil variere etter hva vi får inn av returvarer kontinuerlig. Prisen vil sammen med utvalget variere ut fra hvilken kategori varen har.
Like trygt som å kjøpe ny
For deg som kunde er det like trygt å kjøpe brukte telefoner som nye. Vi forholder oss til Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven ved salg av varer til forbrukere. Det spiller ingen rolle om varen du kjøper er helt ny eller brukt. Alle våre telefoner selges nemlig innenfor de til enhver tid gjeldende lovbestemmelsene for fjernsalg i Norge.
Dersom du vil lese mer om dine lovfestede rettigheter som forbruker kan du gjøre det her: Angrerett jmfr.
Lov om angrerett ved fjernsalg (Angrerettloven) Garanti / reklamasjonsbestemmelser jmfr. Lov om forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven)
Butikkinformasjon
Teleoutlet ble etablert i 2015 som en egen gren under One2cel AS som er en uavhengig forhandler av mobiltelefoner og tilbehør til og på vegne av våre samarbeidspartnere. One2cel AS ble etablert 1. juni 2010 og har sitt hovedkontor med lager på Berger utenfor Oslo. Kundesenteret er lokalisert i Osen kommune i Trøndelag. One2cel er en uavhengig tjenesteyter og våre samarbeidspartnere er konkurrenter av hverandre. Vi er avhengig av tillit i samarbeidet og setter integritet i alle ledd høyt. Våre produkter og tjenester utvikles og tilpasses etter våre samarbeidspartneres ønsker og behov.
Tillit er viktig og vi har bygget denne stein for stein siden oppstarten i 2010. One2cel er svært opptatt av å behandle alle våre kunder på en profesjonell måte. Når du kontakter oss kan du være trygg på at din henvendelse blir viet vår aller største oppmerksomhet. Vi ønsker alltid å gi deg som kunde en positiv opplevelse når du er i kontakt med oss.
Vi pakker og sender varer ut fra vårt lager på Skedsmokorset mandag-fredag.
Dersom du legger din ordre innen tidsfristen oppgitt i nettbutikken, får vi pakket og sendt varen din til deg samme dag, sålenge den er på lager.
Vi har en avtale med PorterBuddy som leverer samme dag i Oslo-området og så raskt som mulig i et stadig økende antall byer/tettsteder i Norge.
Porterbuddy tilbyr samme-dags-levering (mandag - fredag ved bestilling før kl 12:00) i stor-Oslo, Drammen, Jessheim, Ås, Drøbak, Holmestrand, Horten, Tønsberg,Sandefjord og Larvik. Neste-dags-levering tilbys nå også kunder i Bergen, Stavanger og Trondheim (her må ordre legges inn før kl. 12:00 dagen før).
Tjenesten vil kun vises på postnummer der det leveres.
Vi sender også selvfølgelig pakker med Posten og Bring til hele fastlands-Norge. Ettersom vårt lager ligger på Skedsmokorset så vil naturligvis en pakke komme raskere fram i Oslo og omegn enn steder som er lengre unna. Posten / Bring bruker likevel ikke mer enn 2-4 dager på leveringer i hele Norge. Du vil også få en estimert leveringstid oppgitt ved bestilling i nettbutikken hvor du også kan velge ønsket utleveringssted.
Vi sender pakkene som sendes med Posten /Bring som klimanøytrale servicepakker. Det betyr at du som mottaker får sporingsinformasjon tilsendt på epost og SMS og eventuelt dersom du har lastet ned Postens sporingsapp så får du pakken din automatisk registrert inn der sålenge ditt mobilnummer er registrert i ordren.
Når pakken er ankommet ditt lokale hentested vil du få varsel om dette slik at du kan hente ut pakken innenfor hentestedets åpningstider.
Frakt-/leveringskostnader opplyses i bestillingsprosessen før man bekrefter ordren i nettbutikken.
Dersom du har ytterligere spørsmål rundt levering av varer fra oss til deg er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice for hjelp.
Teleoutlet tilbyr følgende betalingsalternativer
Stripe:
• Kortbetaling med Visa, Mastercard elle American Express.
• Apple Pay
Klarna:
• Kortbetaling med VISA og MasterCard
• 3 mnd betalingsutsettelse
• Delbetaling fra 3 - 36 mnd på beløp over kr 2500,-
• Faktura, med 30 dager betalingsfrist (på bakgrunn av godkjent kredittvurdering)
• Kontoavtale, delbetal i ditt eget tempo
I tillegg kan vi tilby betaling via VIPPS
Betaling med kort er trygt og enkelt. Vi godkjenner VISA og Mastercard som betalingskort. Du taster inn
kortnummeret ditt, utløpsdatoen og verifiseringskoden (CVV2) på baksiden av kortet, og betalingen er gjort. Vi samarbeider med Klarna for å sørge for en rask behandling
av din kortinformasjon gjennom meget sikre rutiner. Ingen kan se ditt
kortnummer gjennom betalingsprosessen.
Autorisasjon
Når du legger en ordre hos oss blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Det betyr at vi sjekker at kortet er gyldig ogat det er dekning for kjøpet. Vi gjør deretter en reservasjon av beløpet du handler for. I løpet av reservasjonstiden er pengene fremdeles på kortet ditt, men de er reservert One2cel så lenge ordren er under behandling.
Kansellering av bestilling
Dersom du kansellerer en ordre
vil reservasjonen heves og pengene frigjøres tilbake på kortet ditt (normalt innen 5-7 virkedager). Det er først når vi har pakket varene ferdig og klargjort pakken for forsendelse, at pengene blir overført fra ditt kort til oss.
Forbehold
Vi forbeholder oss retten til å foreta kontroller knyttet til korttransaksjonen der vi finner det nødvendig, herunder å nekte levering
uten ytterligere begrunnelse dersom oppgitt kortinformasjon ikke lar seg verifisere.
Kreditering
Ved en eventuell kreditering av hele eller deler av en ordre som opprinnelig er betalt med Visa / Mastercard, vil krediteringen
gjøres til samme kortnummer. Vi kan ikke utbetale til en bankkonto. Tilbakebetaling av penger ved heving av kjøp grunnet forsinket levering og ved reklamasjon skjer innen 14 dager.
Personvern
Vi lagrer ingen informasjon om ditt kredittkort. Informasjonen
du oppgir ved nettbetaling vil kun være knyttet til den ordre du gjennomfører.
Kontakt vårt kundesenter på telefon 21 89 75 75 eller e-post: post@teleoutlet.no
Angrerett og 30 dagers åpent kjøp
Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som kommer til anvendelse. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss. Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake. Teleoutlet tilbyr nå i tillegg 30 dager åpent kjøp.
For å kunne tilbakesende varen skal varen være i uforandret tilstand og mengde som vi sendte den til deg. Varene skal være godt pakket slik at ikke produktene skades i leveransen tilbake til oss. Pakk inn varen godt. Du som kunde er ansvarlig for at varene kommer fram hel og står
dermed for risikoen om produktet skades når den fraktes tilbake til oss. Legg merke til at originalforpakningen ikke skal brukes som ytre emballasje/ytterkartong. Varen skal være komplett tilbake til oss hvilket innebærer at tilbehør, produktforpakning, inneremballasje mm skal inkluderes i returen. Vi forbeholder oss retten til å utføre en verdireduksjon tilsvarende produktets eventuelt forandrede tilstand ved mottaket hos oss. I det fall produktet er måltilpasset eller spesialtilpasset for en bestemt kunde, gjelder ikke bytteretten, åpent kjøp eller angrerett. Ved godkjent retur tilbakebetales kjøpesummen til deg som kunde. Tilbakebetaling skjer til den kontoen som angis ved betaling innen 14 dager fra vi har mottatt din retur.
Våre åpningstider:
Du kan gi oss informasjon om at du angrer ditt kjøp Mandag -
fredag kl 0800 – 1700 Lørdag, søndag, helligdager er det stengt.
Kundeservice er alltid klar i åpningstidene til å ta imot din henvendelse.
E-post: post@teleoutlet.no Telefon: 21 89 75 75
Postadresse (benytt denne adressen ved returforsendelse)
Teleoutlet
Postboks 60
2021 Skedsmokorset
Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av
større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn det som er anbefalt er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24). Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett ble gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)
Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).
Service og reklamasjon
Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter
at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at
han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).
Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det
tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år
etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet, eller deler av
produktet, ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er
fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes
retten til å gjøre mangelen gjeldende.
En mangel som viser seg innen 2 år etter at forbrukeren overtok
produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved overtakelse.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller
skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet og forbrukeren har
reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre mangelen gjeldende.
Under visse forutsetninger kan forbrukeren velge mellom retting eller
omlevering.
Forbrukeren kan også kreve heving dersom mangelen er vesentlig (forutsetning at
varen er i samme stand og mengde, §51).
Hvis kriteriene for heving av kjøpet er i henhold til reklamasjonsreglene i
Forbrukerkjøpsloven, skal avtalt beløp og eventuelle frakter refunderes innen
14 dager fra varen er registrert mottatt oss.
Hvis fraværet av tingen vil føre til vesentlig ulempe, og om et låneprodukt
er rimelig sett i forhold til ditt behov og den kostnad eller ulempe som
selgeren påføres, har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å
få stilt et erstatningsprodukt til rådighet for selgerens regning.
Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på
retting eller omlevering for samme mangel. (1 forsøk for varer kjøpt etter 01.01.2024) Dersom det ikke foreligger en
mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært
nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for
reparasjon av produktet, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig
oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike
kostnader, § 30. Selger følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en
eventuell tvist.
Teleoutlet Innbytte
Slik finner du IMEI-nummer på iPhone:
1. Gå til innstillinger >Generelt og trykk på "om".
2. Bla nedover for å finne IMEI
Slik finner du IMEI-nummer på Android:
1. Gå til innstillinger > og trykk på "om telefonen".
2. Bla nedover for å finne IMEI
Du kan også «ringe» *#06# for å få opp IMEI-nummeret på
telefonen.
Nei, du betaler ingenting for å få en verdivurdering.
Etter at du har registrert Innbytte på din telefon, sender vi deg
returemballasjen du bruker til å sende inn din gamle mobil. Porto er betalt.
Emballasjen leveres til nærmeste postkontor eller post i butikk.
Når vi mottar mobilen din blir den grundig sjekket.
Hvis enheten inneholder informasjon, vil dette bli trygt fjernet før vi går videre i prosessen.
Er enheten i god stand kan den klargjøres og selges videre til en ny eier.
Hvis enheten er i dårlig stand vil deler som fortsatt virker gjenbrukes, og resterende deler resirkuleres.
Det kan ta opptil tre uker fra vi mottar mobilen din til pengene er inne på din konto. Dette er fordi telefonen først kan undersøkes etter en lovpålagt karantenetid på 14 dager.
Karantenetiden er til for å sikre at ingen av telefonene som sendes til oss er stjålet eller tapt.
Se Brukthandelforskriften §11 for mer informasjon.
Summen vi kan tilby deg blir fastsatt etter at mobilen din
er sjekket hos oss.
Hvis telefonen er i oppgitt stand, vil du motta beløpet som ble estimert på forhånd.
Hvis telefonen er i dårligere stand enn først estimert, sender vi deg nytt pristilbud på e-post oppgitt ved registrering.
Du kan enten godta det nye beløpet og få dette utbetalt, eller du kan avvise pristilbudet
og vi returnerer mobilen til deg uten ekstra kostnader.
Få nyheter og tilbud først
Få nyheter, tilbud og informasjon om give-aways før alle andre.